Få styr på nøglerne med et elektronisk nøgleskab

Når der er flere grupper af personer, som skal have adgang til forskellige steder hos en virksomhed eller kommune, så kan det til tider skabe en udfordring for den sikkerhedsansvarlige. For hvordan er det lige, at man bevarer overblikket over udlånte nøgler?

Den udfordring kan heldigvis løses nemt med et elektronisk nøgleskab, som er designet til at hjælpe med at skabe et overblik over nøglesituationen. Med et elektronisk nøgleskab får man nemlig et godt overblik over hvilke nøgler der er udlånt. Derudover kan man også se hvornår nøglerne er blevet udlånt, og hvem der har lånt dem.

Et elektronisk nøgleskab kan også kobles sammen med eksisterende adgangskontrolsystemer. Den daglige administration vil dermed foregå udelukkende elektronisk med tildeling af adgang til nøgleskab og nøgler.

Fordele med et elektronisk nøgleskab

Der er flere fordele at opnå hvis man vælger at investere i et elektronisk nøgleskab. Først og fremmest får man et komplet overblik over hvilke nøgler der er udlånt til jeres medarbejdere – og man kan se helt præcist hvornår hver enkelt medarbejder har taget nøglen. Samtidig er det også et vigtigt sikkerhedsaspekt, at nøglerne altid vil befinde sig i det elektroniske nøgleskab, når de ikke er udlånt.

Man kan også registrere tidsbegrænsninger på nøgler. Hvis der fx er et vist antal nøgler, som kun dagvagterne i en afdeling har brug for, kan man i systemet registrere at disse nøgler skal være tilbage senest kl.17.00. Hvis nøglerne endnu ikke er afleveret der, kan den sikkerhedsansvarlige få en email omkring hvilke nøgler der endnu ikke er afleveret. Dermed kan den sikkerhedsansvarlige nemt og hurtigt kontakte de medarbejdere, som har glemt at aflevere nøglerne.

Sidst men ikke er mindst er der også fordele at hente i forhold til minimering af drifts- og vedligeholdelsesomkostninger. Med et elektronisk nøgleskab kan man nemlig indtaste kilometer stand når man afleverer en bilnøgle – og dermed får man et helt unikt indblik i hvor mange kilometer hver bil kører. Det indblik kan man fx bruge til at tage beslutninger om fremtidige investeringer i biler.

Læs mere om vores elektroniske nøgleskabe fra Traka her.