Kampen om Ruko Prisen 2013 er i gang

Det blev Martin Kornbæk Schrøder fra København, der løb med titlen som Holdets Lærling fra årets første hold af den populære låsesmedeuddannelse. Og Martin er også med i dysten om at blive Årets Lærling, som dermed også bliver vinderen af Ruko Prisen 2013.

Kampen om Ruko Prisen 2013 er skudt i gang. Prisen uddeles blandt de ca. 20 låsesmede som hvert år uddannes fra TEC i Ballerup —og til trods for udfordrende tider i håndværkerfagene, går det godt med låsesmedeuddannelsen. Og interessen for uddannelsen er vokset i de senere år, fortæller Peter Henriksen, som underviser på TEC.

Låsesmedeuddannelsen er fordelt på to hold årligt, og for hvert hold udnævnes Holdets Lærling.

Høj arbejdsmoral, disciplin og innovativ tilgang gjorde udslaget

Martin er tidligere udlært kok, og har fra dette fag medbragt en høj arbejdsmoral og disciplin. Og det var bl.a. Martins tilgang til svendeprøven der gjorde udslaget. Peter fortæller; "Martins tilgang til præsentation af dokumentationen var innovativ, og samtidig var han god til at tage teten, og til at hjælpe de andre på holdet. Jeg og de andre undervisere ønsker ham al held i hans fremtidige virke."

Martin arbejder til daglig hos Dahlbergs Låseservice.

Tredje år med Ruko Prisen

Som vinder af Holdets Lærling har Martin modtaget en gave og diplom, og han er samtidig med i dysten om at blive Årets Lærling, og dermed også vinderen af Ruko Prisen 2013. Og det er til efteråret, det bliver afgjort hvem der bliver Årets Lærling.

Årets Lærling modtager en forgyldt hængelås og en studierejse til en af de andre virksomheder i ASSA ABLOY koncernen.

Yderligere information: Marketingchef Dorthe Møllegaard, tlf. 44544454