Nye muligheder med ARX adgangskontrol

Det nye år byder på et spændende samarbejde mellem Ruko og Sagio. Det betyder at man nu kan integrere Sagios softwareprogram Essay med adgangskontrolsystemet ARX fra Ruko. Med Essay installeret opnår man fx en optimeret udstedelse af adgangskort, da kortet både printes, kodes og aktiveres i adgangskontrolsystemet i én arbejdsgang

ARX er et af Ruko's visionære ADK systemer, som er velegnet til virksomheder, uddannelsesinstitutioner, offentlige bygninger og kommuner. Ved at integrere softwareprogrammet Essay med ARX, giver det kunderne nye muligheder for at integrere flere forskellige moduler i ét og samme system.

Peter Dam, produktchef på ARX forklarer: "Sagios softwareprogram Essay giver vore kunder en unik mulighed for at udvide funktionerne i ARX. Dermed får både nuværende og fremtidige kunder et nemt og velfungerende brugerinterface, der fungerer som samlingspunkt for rigtig mange af virksomhedens administrative systemer. Så da muligheden for at integrere Sagios Essay softwareprogram med vores ARX-system bød sig, krævede det ikke mange overvejelser at indgå samarbejdet. Sammen med Sagio kan vi kort sagt tilbyde en bredere løsning, der samtidig er lettere at administrere for vores kunder.”

Én platform til den daglige administration
Med Essay installeret er det muligt, fra samme softwareprogram, at administrere alle funktioner, som fx køb i kantine, køb i vareautomater, betaling for kopi- og print, kopi- og printstyring og selvfølgelig også udføre daglig administration af sit online højsikkerheds adgangskontrolsystem, ARX.

Med ARX og Essay som samlet platform kan man trin for trin udbygge sit driftssystem til at omfatte de moduler, man ønsker for at gøre sin bygning mere intelligent - og her kan man fx integrere adgangskontrol, alarmsystemer, belysningsstyring, elevatorstyring, mødebooking, køb i kantine, kopi- og printstyring og produktion af ID-kort på en og samme platform.

En anden stor fordel ved at have Essay integreret med ARX er de udvidede import- og eksportmuligheder dette giver. Man kan fx importere forskellige filtyper som TXT og CSV, ligesom man også kan lave LDAP-opslag med kobling til virksomhedens eksisterende regnskabssystemer. Derudover kan man eksportere alle typer af information med Essay — med mange formatmuligheder.

Kort om Sagio
Sagio A/S er Skandinaviens førende leverandør af komplette ID- og betalingsløsninger med mere end 500.000 daglige brugere i større private og offentlige virksomheder og uddannelsesinstitutioner.

Læs mere på www.sagio.com eller kontakt Poul Hasager på 2925 6454

Yderligere information: