Sidste kandidat til Ruko Prisen 2013 er fundet

Det blev Thomas Rene Christensen fra Brønshøj der løb med titlen som holdets lærling på årets sidste hold af den populære låsesmedeuddannelse. Thomas er derfor med i opløbet om at vinde titlen som årets lærling, og dermed også Ruko Prisen 2013.

Kandidaterne til Ruko Prisen bliver fundet blandet de 20 låsesmede som hvert år bliver uddannet hos TEC i Ballerup. Låsesmedeuddannelsen er fordelt på to hold årligt, og ved hvert hold bliver holdets lærling udnævnt. Og derefter bliver vinderen af Ruko Prisen 2013 fundet.

Fordybelse og godt overblik gjorde udslaget
Det er TEC i Ballerup, der har udnævnt Thomas René Christensen til holdets lærling på hold 2. Peter Henriksen fra TEC forklarer her hvorfor: "Thomas har udvist en rolighed og en stor faglighed fra start til slut. Samtidig har han et godt overblik over sin dag, og forstår at udnytte tiden. Derudover har han også haft overskud til at hjælpe andre med råd og fif. Vi ønsker Thomas alt godt fremover som udlært låsesmed."

Til daglig arbejder Thomas hos A-Z Låseservice på Frederiksberg, og bor sammen med sin familie i Brønshøj. Her bruger han tid på kungfu og styrketræning, og går heller ikke af vejen for en god rockkoncert.

To nominerede til Ruko Prisen
Ud over Thomas René Christensen er en anden låsesmed i år blevet udnævnt som holdets lærling fra hold 1. Det er Martin Kornbæk Schrøder fra Dahlbergs Låseservice, som også er med i opløbet om at vinde Ruko Prisen 2013.

Vinderen af Ruko Prisen modtager en forgyldt hængelås, og en studierejse til en virksomhed i den verdensomspændende ASSA ABLOY koncern.

Yderligere information: Marketingchef Dorthe Møllegaard, Tlf. 4454 4454