Sikring af hjemmet er gået ind i en ny tidsalder

Med det nye samarbejde mellem Ruko og Securitas Direct Verisure kan du fremover styre hvem der skal have adgang til hjemmet — og tjekke hvem der har låst sig ind i dit hjem via din smartphone. Det er den nye version af Yale Doorman, som er blevet integreret med Securitas Direct Verisure alarm og deres app baserede platform. Derefter er det eneste det kræver, en smartphone med enten styresystemet iOS og Android — og så kan man tjekke og styre adgang til hjemmet uanset hvor man befinder sig.

Siden 2011 er der blevet gennemført omfattende undersøgelser, for at sikre at integrationen mellem Yale Doorman og Verisure systemet matcher de høje krav til sikkerhed og funktionalitet, som begge virksomheder er kendt for. Undersøgelserne forløb succesfuldt, og fra september 2013 er produktet tilgængeligt.

Samarbejdet mellem Ruko og Securitas Direct Verisure er samtidig et nyt skridt i automatisering af hjemmet. Tommy Hjulmand, administrerende direktør hos Ruko A/S fortæller: "Denne udvikling er en del af fremtiden på markedet, hvor låse og andre funktioner bliver forbundet og integreret — som fx via en smartphone. Ruko A/S er stolte og glade for at have indgået samarbejdet med Securitas Direct Verisure, som er en eminent partner. Vi deler nemlig det samme syn på kvalitet og sikkerhed. Samtidig er det spændene, at se hvordan det nye tiltag bliver modtaget."

Smart, nemt og bekvemt
Der er flere fordele forbundet med at have Yale Doorman og Verisures alarm og app installeret. Man kan fx åbne hoveddøren for håndværkere, rengøringsfolk, babysittere og posten uanset hvor du befinder dig. Samtidig kan du også modtage en notifikation på din smartphone når dine børn kommer hjem — og derudover kan du ved et hurtigt kig på din smartphone se, om du har husket at låse hoveddøren.

Disse muligheder medvirker til, at forbrugeren vil opleve en helt ny form for bekvemmelighed. Samtidig giver det en unik form for sikkerhed, at man har disse fordele med Yale Doorman og Verisures alarm uanset hvor i verdenen man befinder sig.

Yderligere information: Marketingchef Dorthe Møllegaard, tlf. 44544454

Kort om samarbejdet
Samarbejdet med Securitas Direct Verisure er skandinavisk forankret. Det er TrioVing i Norge og ASSA AB i Sverige som er en del af det skandinaviske samarbejde, der ligesom Ruko, også er en del af den internationale koncern ASSA ABLOY. ASSA ABLOY koncernen har i alt 43.000 ansatte verdenen over, og omsætter årligt for 43 mia. SEK.

Kort om Yale Doorman
Yale og Ruko er begge selskaber i den internationale koncern ASSA ABLOY, og i Danmark er Yale Doorman markedsført af Ruko. Yale Doorman er udviklet i samarbejde mellem Yale og Ruko, og nøgleordene i processen har været nytænkning, sikkerhed og brugervenlighed. Yale Doorman kan købes hos låsesmede og byggemarkeder, og man kan finde en forhandlerliste på www.yalelock.dk

Kort om Securitas Direct Verisure
Securitas Direct blev grundlagt i 1988 som en del af Securitas-koncernen i Sverige. I 2006 blev Securitas Direct en selvstændig virksomhed. I Danmark hedder de Dansikring Direct, og tilbyder deres kunder løsninger under varemærket Verisure. Securitas Direct Verisure har 6500 ansatte, som rådgiver og servicerer over 1,5 millioner kunder på verdensplan.