Kampen om Ruko Prisen 2014 er skudt i gang

Det blev Thomas Hansen fra Rønne som løb med titlen som holdets lærling på årets første hold fra låsesmedeuddannelsen på TEC i Ballerup. Thomas er også med i opløbet om at blive årets lærling, og dermed vinderen af Ruko Prisen 2014.

Kandidaterne til Ruko Prisen bliver fundet blandet de 30 låsesmede som i år bliver uddannet hos TEC i Ballerup. Låsesmedeuddannelsen er fordelt på to hold årligt, og ved hvert hold bliver holdets lærling udnævnt. Derefter findes vinderen af Ruko Prisen 2014 blandt de to som er blevet udnævnt holdets lærling.

Innovation, hjælpsomhed og overskud gjorde udslaget
Det er TEC i Ballerup som har besluttet, at det skulle være Thomas Hansen der blev udnævnt som holdets lærling. Jørgen Lou fra TEC forklarer hvorfor; "Thomas har gennem sin tid på TEC været meget innovativ, hjælpsom og imødekommende. Samtidig har han altid haft overskud til at hjælpe andre også selvom presset har været stort. Derudover har Thomas altid et godt bud på nye innovative løsninger, og inddrager gerne viden fra sin tid som maskinarbejder. Vi ønsker Thomas alt godt fremover som nyudlært låsesmed."

Thomas arbejder til daglig hos Brendes ApS på Bornholm, og bor sammen med sin familie i Rønne. I sin fritid er en af hans store interesser at fiske.

Fjerde år med Ruko Prisen
Ruko har siden 1998 uddelt en pris til årets lærling — og på grund af den stigende interesse for låsesmedeuddannelsen de seneste år er der nu to hold låsesmedelærlinge, der bliver færdiguddannet hvert år. Derfor blev 2011 første år hvor Ruko Prisen blev uddelt.

Ud over Thomas Hansen bliver der udnævnt en anden låsesmedelærling fra hold 2 til efteråret, som er med i opløbet om at vinde Ruko Prisen 2014. Vinderen af Ruko Prisen 2014 modtager en forgyldt hængelås, og en studietur til en af Ruko's søsterselskaber i ASSA ABLOY koncernen.