Sidste kandidat til Ruko Prisen 2014 er fundet

Det blev Peter Ambæk fra Næstved der løb med titlen som holdets lærling på årets sidste hold af den populære låsesmedeuddannelse. Peter er dermed med i opløbet til at vinde Ruko Prisen 2014.

Kandidaterne til Ruko Prisen bliver fundet blandet de 20 låsesmede som hvert år bliver uddannet hos TEC i Ballerup. Låsesmedeuddannelsen er fordelt på to hold årligt, og ved hvert hold bliver holdets lærling udnævnt. Derefter bliver vinderen af Ruko Prisen 2014 fundet.

Faglig dygtighed, seriøsitet og overskud gjorde udslaget
Det er TEC i Ballerup, der har udnævnt Peter Ambæk til holdets lærling på hold 2. Peter Henriksen fra TEC forklarer her hvorfor: ”Peter har gennem hele forløbet vist et fagligt højt niveau, og lavet den bedste teoriprøve nogensinde. Derudover har han arbejdet meget seriøst under svendeprøven, og haft masser af overskud. Jeg ønsker Peter tillykke med svendebrevet, og al held og lykke i fremtiden som udlært låsesmed.”
Til daglig arbejder Peter hos Lavpris Laase i Næstved, og bor i Næstved.

To nominerede til Ruko Prisen
Ud over Peter Ambæk er en anden låsesmed i år blevet udnævnt som holdets lærling fra hold 1. Det er Thomas Hansen fra Brendes ApS, som også er med i opløbet om at vinde Ruko Prisen 2014.

Vinderen af Ruko Prisen modtager en forgyldt hængelås, og en studierejse til en virksomhed i den verdensomspændende ASSA ABLOY koncern.