Første vinder af Holdets Lærling fra låsesmedeuddannelsen 2015 er fundet

Årets første hold af færdiguddannede låsesmede blev fejret tirsdag den 12. maj 2015 på TEC i Ballerup.

Det var et hold med stor grad af faglighed, og til den afsluttende svendeprøve blev der kun givet topkaraktererne 7, 10 og 12.

Ud af holdet på de 9 færdiguddannede låsesmede, blev det Michael Lilbæk Pedersen fra Hostebro Låseteknik A/S, som blev kåret som Holdets Lærling. Peter Henriksen fra TEC udtaler: ”Michael har fra første færd på uddannelsen vist mod og innovation. Han tænker tit opgaven igennem fra start til slut inden han går i gang, og det gør at han finder den rigtige løsning første gang – en egenskab, som gør ham usvigelig sikker i udførslen af sit fag”. Og det er den meget store grad af faglighed, som gør Michael til en helt oplagt vinder af Holdet Lærling. ”Michael deler også gerne ud af sin viden, hvis det kan hjælpe andre”, slutter Peter Henriksen.

Michael afslutter sin svendeprøve med et flot 12-tal, og er derfor en meget fortjent vinder af Holdets Lærling. Med titlen Holdets Lærling i bagagen, er Michael samtidig første nominerede til Ruko Prisen 2015.

Vi ønsker både Michael Lilbæk Pedersen og Holstebro Låseteknik A/S stort tillykke med det flotte resultat.

Ruko A/S ønsker at fremme fagligheden og kendskabet til låsesmedeuddannelsen. Derfor bliver der hvert år kåret en vinder af Ruko Prisen. De nominerede kandidater til Ruko Prisen er årets vindere af Holdet Lærling fra låsesmedeuddannelsen på TEC i Ballerup. Kåringen af Holdets Lærling er basseret på faglighed, og udpeges suverænt af lærerne på TEC.

Typisk uddannes der 2-3 hold låsesmede pr. år, og dermed nomineres også 2-3 kandidater til Ruko Prisen. Vinderen af Ruko Prisen bliver belønnet med forgyldt Ruko hængelås og en rejse til et af Ruko’s søsterselskaber i ASSA ABLOY koncernen. Vinderne af Ruko Prisen 2013 og 2014 fik begge en tur til San Sebastián i Spanien.