Aperio® KS100 sikrer dine data

Ofte fokuserer virksomheder på at sikre deres data elektronisk, men der er også en sikkerhedsrisiko forbundet med indbrud på de fysiske servere. Denne risiko er kun blevet større af, at et stigende antal virksomheder samler deres servere i fælles datacentre med andre virksomheder. Derfor har Ruko A/S lanceret en ny lås specielt designet til serverrackskabe. Denne lås sikrer, at kun autoriserede personer har adgang til dine servere og dermed dine data.

Datasikkerhed får større og større vigtighed i takt med, at mere information bliver indsamlet online og lagret elektronisk. Derfor er det essentielt for en virksomhed at have komplet overblik over, hvem der har adgang til deres data – også i fysisk form i rack- og serverskabene. Indbrud her kan have fatale konsekvenser. Derfor har Ruko A/S lanceret en ny lås til sikring af rack- og serverskabe, som hedder Aperio® KS100.

Fuldt overblik i realtid

Låsen giver dig mulighed for i realtid at få fuldt overblik over, hvem der rent fysik tilgår dine servere hvornår. Dette er yderst brugbart i situationer, hvor en mistanke om uautoriseret adgang er opstået. Låsen kobles sammen med det elektroniske adgangskontrolsystem som din virksomhed allerede bruger, således at det samme adgangskort også kan give adgang til serverskabene. Dette betyder, at tabte adgangskort nemt kan deaktiveres og erstattes med et nyt, så sikkerheden hurtigt kan bringes tilbage på højeste niveau.

Trådløs installation

Aperio® KS100 er hurtig at installere og får strøm fra en Power over Ethernet (PoE) forbindelse eller med fast 24 volts forsyning. Når låsen er installeret kommunikerer den trådløst via en Aperio® kommunikations hub med tilkoblet det elektroniske adgangskontrolsystem. KS100 er kompatibel med eksisterende adgangskort ved at anvende standard RFID-teknologier inklusiv iCLASS® fra HID, Seos™, MIFARE® Classic og MIFARE® DESFire.

KS100 er en del af Aperio® familien, der også inkluderer en række andre produkter til trådløs adgangskontrol. Det er således muligt at sikre hele området omkring dine rack- og serverskabe med Aperio®, lige fra yderdøren til selve serverskabet. Aperio® kan integreres i en lang række adgangskontrolsystemer, hvorved du undgår både ledninger, mekaniske nøgler og nye nøglekort. Aperio® er derfor den nemmeste måde effektivt at sikre dine data.

Yderligere information: Produktchef Lars Nørgaard Hansen Tlf. 4454 4454