Vinderen af Ruko Prisen 2015 er fundet

Det var Michael Lilbæk Pedersen, som blev vinderen af Ruko Prisen 2015. I sin tid som låsesmedelærling har Michael dygtiggjort sig hos Holstebro Låseteknik A/S, og da han afsluttede sin uddannelse med topkarakterer hos TEC i Ballerup, besluttede Michael sig for at tage en pause fra faget. På sigt er det dog planen at vende tilbage til branchen, når Michael har videreuddannet sig.

Peter Henriksen fra TEC udtaler: ”Michael har fra første færd på uddannelsen vist mod og innovation. Han tænker tit opgaven igennem fra start til slut inden han går i gang, og det gør at han finder den rigtige løsning første gang – en egenskab, som gør ham usvigelig sikker i udførslen af sit fag. Og det er den meget store grad af faglighed, som gør Michael til en helt oplagt vinder af Ruko Prisen 2015. Vi ønsker Michael alt det bedste fremover, og held og lykke med de nye udfordringer han har valgt at følge i sin karriere.”

Michael afsluttede sin svendeprøve med et flot 12-tal, og er derfor en meget fortjent vinder af Ruko Prisen 2015. Vi ønsker både Michael og Holstebro Låseteknik A/S stort tillykke med det flotte resultat.

Fokus på kendskab til låsesmedeuddannelsen

Ruko A/S ønsker at fremme fagligheden og kendskabet til låsesmedeuddannelsen. Derfor bliver der hvert år kåret en vinder af Ruko Prisen. Vinderen af Ruko Prisen findes blandt de låsesmedelærlinge der er blevet kåret som Holdets Lærling i løbet af året. Vinderen af Ruko Prisen bliver udvalgt på  faglighed, og udpeges suverænt af lærerne på TEC i Ballerup.

Der uddannes 2-3 hold låsesmede pr. år, og dermed nomineres også 2-3 kandidater til Ruko Prisen. Michael er blevet belønnet med en forgyldt hængelås, og en studierejse til en af Ruko’s søsterselskaber i ASSA ABLOY koncernen.

Yderligere information: Marketingchef Dorthe Møllegaard, tlf. 4454 4454