Sidste kandidat til Ruko Prisen 2016 er fundet

Det sidste hold af færdiguddannede låsesmede i 2016 blev fejret med maner på TEC i Ballerup, og det var nogle yderst dygtige og kompetente låsesmedelærlinge, som blev færdiguddannet fredag den 16. december.

Og det var iblandt de færdiguddannede låsesmede, at Holdets Lærling skulle findes. Hvem der bliver Holdets Lærling bestemmes suverænt af TEC – og kåringen er bl.a. baseret på faglighed, personlighed og hvordan man løser svendeprøven.

Overskud og stor faglig interesse for låsesmedefaget gjorde udslaget

Det blev Martin Nerløe Saltbæk fra Certego København som løb med den flotte titel: Holdets Lærling. Peter Henriksen fra TEC udtaler; ”Martin har fra første færd på uddannelsen vist en høj grad af faglig interesse, og spreder god stemning. Han arbejder altid målrettet, har stor interesse i faget og er meget imødekommende. Derudover går Martin ikke på kompromis med kvaliteten, og deler gerne ud af sin viden med et stort smil.”

Med titlen som Holdets Lærling fra hold 2 er Martin den anden nominerede til Ruko Prisen 2016. Vinderen af Ruko Prisen 2016 bliver fundet i starten af det nye år.

Fokus på faglighed og kendskab til låsesmedeuddannelsen

Hos Ruko A/S ønsker vi at fremme fagligheden og kendskabet til låsesmedeuddannelsen. Derfor kårer TEC hvert år en vinder af Ruko Prisen – og de nominerede kandidater til Ruko Prisen er årets vindere af Holdets Lærling på låsesmedeuddannelsen.

Vinderen af Ruko Prisen blive belønnet med en forgyldt Ruko hængelås, og en rejse til et af Ruko’s søsterselskaber i ASSA ABLOY koncernen.