Kampen om Ruko Prisen 2017 er gået ind i sin afgørende fase

TEC i Ballerup var fuldt med glade nyuddannede låsesmedesvende og dertilhørende familier på en solbeskinnet fredag i september. Anledningen var at de kunne fejre at deres svendeprøver var veloverstået – og at deres tid som svende nu var ovre.

Det var i blandt de dygtige låsesmedesvende at Holdets Lærling skulle findes. Hvem der bliver Holdets Lærling bestemmes suverænt af TEC – og det er bl.a. besluttet på baggrund af faglighed, personlighed og hvordan man vælger at gribe svendeprøven an.

Holdets Lærling arbejder hos Speciallåse nær Aarhus

Det var et hold af yderst kompetente låsesmedesvende, og det var ikke nogen let opgave for TEC at udvælge hvem der skulle løbe med æren. Men i sidste ende faldt valget på Rune Hartvig Hansen, og det blev ham der løb med den flotte titel som Holdets Lærling.

Peter Henriksen, som er faglærer hos TEC fortæller; ”Rune har fra første opgave på uddannelsen vist en stor interesse for faget – samtidig har han været yderst koncentereret, målrettet og klaret svendeprøven i flot stil. Derfor var det Rune, der løb med æren som Holdets Lærling. Vi ønsker Rune alt godt fremover i hans videre karriere.”

Rune Hartvig Hansen arbejder til daglig hos Speciallåse nær Aarhus, og er også uddannet elektriker. Han er den anden nominerede til Ruko Prisen 2017 – og vinderen af Ruko Prisen bliver fundet i starten af det nye år.

Fokus på faglighed og kendskab til låsesmedeuddannelsen

Hos Ruko A/S ønsker vi at fremme fagligheden og kendskabet til låsesmedeuddannelsen. Derfor kårer TEC hvert år en vinder af Ruko Prisen – og de nominerede kandidater til Ruko Prisen er årets vindere af Holdets Lærling på låsesmedeuddannelsen.

Typisk uddannes der 2-3 hold låsesmede pr. år, og dermed nomineres også 2-3 kandidater til Ruko Prisen. Vinderen af Ruko Prisen blive belønnet med en forgyldt Ruko hængelås, og en rejse til ét af Ruko’s søsterselskaber i ASSA ABLOY koncernen.