Ruko er mere end bare låse og nøgler

Det er ingen hemmelig, at verden hele tiden bliver mere og mere digitaliseret. Dette gælder selvfølgelig også inden for sikringsbranchen, hvor tendensen går mod, at det er elektroniske løsninger, der bliver foretrukket. Det er også en udvikling, som Ruko har været en del af, og vi har i gennem de seneste år taget store skridt mod at tilbyde vores kunder flere elektroniske produkter – I de kommende år vil vi intensivere denne udvikling for at kunne tilbyde vores kunder endnu flere innovative elektroniske sikringsløsninger.

De fleste kender primært Ruko for traditionelle låse og nøgler, da det er det, der har kendetegnet Ruko siden Rudolf Koreska stiftede virksomheden i 1930. Ruko er dog meget mere end bare låse og nøgler. For at imødekomme den stigende efterspørgsel efter elektroniske produkter, har vi igennem de seneste år i langt højere grad fokuseret på at udvikle og producere elektroniske sikringsløsninger.

I dag er det for mange virksomheder fx ikke nøgler, der primært bruges til at åbne døre med, men derimod en smartphone, nøglebrik eller adgangskort. Et eksempel på et adgangskontrol system, der har hjulpet mange virksomheder og institutioner med at gøre hverdagen nemmere ved at holde styr på, hvem der har adgang til virksomheden er ARX adgangskontrolsystemet

Elektroniske sikringsløsninger gør hverdagen nemmere

Hvad enten det er i private hjem, virksomheder eller institutioner, gør elektroniske løsninger hverdagen nemmere. Elektroniske adgangskontrolsystemer har gjort hverdagen nemmere for mange virksomheder og institutioner, hvor medarbejderne i stedet for at bære rundt med store nøglebundt kan gå rundt med et adgangskort, der giver dem adgang til den del af virksomheden, som de har behov for. Det skaber en stor form for bekvemmelighed, at der bl.a. hurtigt kan gives adgang til eksterne samarbejdspartnere, der skal have adgang til virksomheden i en bestemt periode.

Ruko vil satse mere på elektroniske sikringsløsninger i fremtiden

I fremtiden vil Ruko’s satsning på elektroniske løsninger blive endnu større. I de kommende år vil vi fokusere endnu mere på elektroniske sikringsløsninger, der skal møde de sikringsbehov som virksomheder, institutioner og private har.

Ruko har i mange år været en del af ASSA ABLOY koncernen, men navneforandringen til ASSA ABLOY Danmark A/S i september 2018 markerer også en vigtig milepæl i denne proces, da vi i den forbindelse vil komme til at skildre endnu tydeligere med vores tilhørsforhold til ASSA ABLOY, som er en af verdens førende leverandører af innovative sikringsløsninger.