Sådan får du en nemmere hverdag med adgangskontrol

På en arbejdsplads har medarbejderne deres daglige gang – og derudover er der også tit besøg af kunder og eksterne leverandører. Det betyder at dørene åbnes mange gange i løbet af en enkelt dag – og derfor kan det lette hverdagen for både medarbejdere, kunder og eksterne leverandører at have adgangskontrol installeret.

Derudover skaber det også et bedre fysisk arbejdsmiljø at have adgangskontrol installeret. Prøv at forestille dig hvor meget tid, man samlet set ville bruge hvis man hver dag skal forbi døre hvor der ikke var installeret adgangskontrol.

Lad farver på adgangskontrollæsere guide medarbejderne

På et en arbejdsplads kan der være mange forskellige medarbejdergrupper. Fx skal en portør på et hospital gerne kunne åbne de fleste døre – men de skal nødvendigvis ikke have adgang til forskningsområder.

For at man nemt skal kunne aflæse hvor ens adgangskort giver adgang henne, kan man vælge at installere læsere i forskellige farver. Det betyder at man fx vil kunne bruge de blå læsere til alle portørerne, og gule læsere til forskningsområderne. Dermed vil medarbejderne hurtigt og nemt vide, hvilke døre de har adgang til.

Få styr på nøglerne med et elektronisk nøgleskab

Selvom udgangspunktet for den sikkerhedsansvarlige er, at få adgangskontrollæsere på så mange døre som muligt, så vil der altid være steder hvor det ikke er muligt.

Derfor vil der garanteret være et vist antal nøgler, som den sikkerhedsansvarlige skal bevare overblikket over. Og hvordan gør man lige det bedst muligt? Løsningen er heldigvis enkel – og den indeholder et elektronisk nøgleskab.

Et elektronisk nøgleskab kan integreres i adgangskontrolsystemet, og det letter administrationen betydeligt. Alle arbejdsgange med at tildele folk adgang til nøgler vil foregå via adgangskontrolsystemet, og det gør hverdagen nemmere.

Lad Hi-O gøre dine døre intelligente

I nogen tilfælde kan det udgøre en sikkerhedsrisiko, hvis en dør smækker i, uden medarbejderen har nået at komme forbi døren. Derfor er det vigtigt, at et dørautomatikanlæg yder driftssikker betjening af høj kvalitet året rundt. Dog kan det være svært at bevare overblikket og vedligeholde samtlige døre i en bygning – og her kommer teknologien Hi-O ind i billedet.

Teknologien er udviklet til at hjælpe den sikkerhedsansvarlige til en nemmere hverdag. Det fungerer således, at man på hver dør, som man ønsker at tilslutte Hi-O teknologien investerer i produkter som fx elektriske låse, adgangskontrollæsere og dørautomatik, som er forberedt Hi-O teknologien. Herefter tilslutter man døren til adgangskontrolsystemet, og den sikkerhedsansvarlige vil nu kunne overvåge dørmiljøet. Samtidig vil systemet automatisk sende en besked af sted, hvis det skulle ske at en dør kommer med en fejlmelding. Reparatøren vil derefter kunne gå direkte til den fejlmeldte dør, og rette fejlen øjeblikkeligt.