Sidste kandidat til Ruko Prisen 2017 er fundet

På en sjælden solskinsdag en fredag i november var TEC i Ballerup endnu en gang fuld af glade nyuddannede låsesmedesvende og deres familier. Anledningen til de store smil var, at de kunne fejre, at deres tid som lærlinge nu var overstået.

Det var i blandt de nyuddannede låsesmedelærlinge, at Holdets Lærling skulle findes. Det er TEC, der suverænt bestemmer, hvem der bliver Holdets Lærling. Kriterierne for at blive valgt er baseret på faglighed, personlighed, og hvordan man løser sin svendeprøve.

Holdets Lærling arbejder hos Lavpris Låse ved Næstved

Det var et hold af meget dygtige låsesmedelærlinge, og det var derfor et svært valg for TEC at bestemme, hvem der skulle løbe med den store ære. På tredje og sidste hold af dette års færdiguddannede svende, var det Rasmus Poulsen, der blev Holdets Lærling.

Peter Henriksen, der er faglærer hos TEC fortæller, at det især var på grund af hans innovative tilgang til opgaverne, at valget faldt på Rasmus; ”Fra første færd har Rasmus Poulsen været med på beatet. Forstået på den måde at lige meget hvilken opgave han er blevet sat til, har han bidraget til løsningen med gode og innovative ideer. Her på TEC er vi ikke i tvivl om, at han bliver en tryllekunstner inden for faget”.

Rasmus arbejder til daglig hos Lavpris Låse ved Næstved. Med titlen som Holdets Lærling bliver han årets sidste kandidat til Ruko Prisen 2017, som bliver uddelt i starten af det nye år.

Fokus på faglighed og kendskab til låsesmedeuddannelsen

Vi ønsker hos Ruko at fremme fagligheden og kendskabet til låsesmedeuddannelsen. Derfor kårer TEC hvert år en vinder af Ruko Prisen – og de nominerede kandidater til Ruko Prisen er årets vindere af Holdets Lærling på låsesmedeuddannelsen.

Med kåringen af Rasmus som Holdets Lærling er alle kandidater til dette års Ruko Pris fundet. Ud over Rasmus er de andre kandidater til prisen Rune Hartvig Hansen og Sebastian Hvid Vinther, der også er blevet kåret til Holdets Lærling i løbet af året.

Vinderen af Ruko Prisen belønnes med en forgyldt hængelås og en rejse til et af Ruko’s søsterselskaber i ASSA ABLOY koncernen.