Vinderen af Ruko Prisen 2016

Den heldige låsesmed som har vundet Ruko Prisen 2016 er fundet – og det blev Martin Nerløe Saltbæk, som løb med æren, en gylden hængelås og en rejse til en af vores søsterselskaber i koncernen.

Og der var flere grunde til, at valget faldt på Martin som vinder af Ruko Prisen 2016. Peter Henriksen, som er faglærer hos TEC udtaler; ”Martin har fra første færd på uddannelsen vist en høj grad af faglig interesse, og spreder god stemning. Han arbejder altid målrettet, har stor interesse i faget og er meget imødekommende. Derudover går Martin ikke på kompromis med kvaliteten, og deler gerne ud af sin viden med et stort smil.”

I sin tid som låsesmedelærling har Martin dygtiggjort sig hos Certego København, og da han afsluttede sin uddannelse med flotte karakterer hos TEC i Ballerup var tiden inden til at prøve noget nyt. Derfor skiftede Martin arbejdspladsen ud med nye omgivelser, og nu arbejder han hos KBH Låse & Sikring, som har adresse på Østerbro i København.

Fokus på kendskab til låsesmedeuddannelsen

Ruko A/S ønsker at fremme fagligheden og kendskabet til låsesmedeuddannelsen. Derfor bliver der hvert år kåret en vinder af Ruko Prisen.

Vinderen af Ruko Prisen findes blandt de låsesmedelærlinge, som er blevet kåret som Holdets Lærling i løbet af året. Derefter findes vinderen af Ruko Prisen på baggrund af faglighed og personlighed. Vinderen udpeges suverænt af lærerne på TEC i Ballerup.

Der uddannes 2-3 hold låsesmede hvert år, og dermed nomineres også 2-3 kandidater til Ruko Prisen. Vinderen af Ruko Prisen bliver belønnet med en forgyldt hængelås, og en studierejse til en af Ruko’s søsterselskaber i ASSA ABLOY koncernen.