Vinderen af Ruko Prisen 2017

Den heldige låsesmed som har vundet Ruko Prisen 2017 er fundet – og det blev Sebastian Hvid Vinther fra G4S/Byens Låseservice i Aarhus som løb med æren, en forgyldt hængelås og en rejse til en af vores søsterselskaber i koncernen.

Der var flere grunde til, at valget faldte på Sebastian som vinder af Ruko Prisen 2017. Peter Henriksen, som er faglærer hos TEC i Ballerup udtaler; ”Sebastian har et kæmpe overblik, og har fra første færd på uddannelsen vist et stort overskud. Derudover havde Sebastian også lagt en klar plan for svendeprøven, og det resulterede i en meget høj standard på de opgaver han leverede. Derfor var der ingen tvivl om at det var Sebastian som fortjente at vinde Ruko Prisen 2017.”

I sin tid som låsesmedelærling har Sebastian dygtiggjort sig hos G4S/Byens Låseservice i Aarhus, og der er han stadig ansat.

Fokus på kendskab til låsesmedeuddannelsen

Ruko A/S ønsker at fremme fagligheden og kendskabet til låsesmedeuddannelsen. Derfor bliver der hvert år kåret en vinder af Ruko Prisen.

Vinderen af Ruko Prisen findes blandt de låsesmedelærlinge, som er blevet kåret som Holdets Lærling i løbet af året. Derefter findes vinderen af Ruko Prisen på baggrund af faglighed og personlighed. Vinderen udpeges suverænt af lærerne på TEC i Ballerup.

Der uddannes 2-3 hold låsesmede hvert år, og dermed nomineres også 2-3 kandidater til Ruko Prisen. Vinderen af Ruko Prisen bliver belønnet med en forgyldt hængelås, og en studierejse til en af Ruko’s søsterselskaber i ASSA ABLOY koncernen.