Anerkendelse til Årets Låsesmedelærling

Årets Låsesmedelærling fra hold 2 blev Bjørn B. Andersen fra Låsebussen i Kastrup. Hele lærlingeholdet havde et højt niveau, både fagligt og socialt, men Bjørn fik den eftertragtede titel samt en rejse for at sætte en ære i at gøre tingene ekstra godt.

Denne sommer har Bjørn B. Andersen fået titlen som Årets Låsesmedelærling, som Ruko er sponsor for. Bjørn arbejder hos Låsebussen i Kastrup og er overrasket, men utrolig glad for den anerkendelse, der følger med prisen. Han afslører, at han håbede på at få titlen, men satsede ikke på det. Bjørn var tydeligvis rørt, da han fik overrakt diplomet.

Kompetencer og kammeratskab
Salgschef Jan Brevadt fra Ruko siger:

”Kompetenceniveauet på holdet var rigtig højt, og det var et svært valg at kåre Årets Låsesmedelærling, hold 2. Gennemsnitskarakteren lå over over otte, så de var dygtige alle sammen. Heldigvis var det ikke kun et godt hold rent fagligt; der var også en stærk social dimension. Det gjorde ikke beslutningen lettere, men Bjørn B. Andersen fra Låsebussen i Kastrup gjorde sig bestemt meget positivt bemærket.”

Om Bjørn B. Andersen siger Jan Brevadt:

”Bjørn går forrest, når det drejer sig om hjælpe andre. Han beregner den rette mængde tid til sine opgaver, er punktlig og sætter en ære i at gøre tingene ekstra godt. Han er tidligere elitesvømmer, så hos Bjørn lader det til, at konkurrencegenet ikke går i vejen for godt kammeratskab.”

Uddannelsen har aldrig været bedre
Årets Låsesmedelærling, hold 2, er meget tilfreds med uddannelsesforløbet på TEC Ballerup:

”Det er et stort plus for uddannelsen, at det nu er en rigtig låsesmed, der underviser og  målrettet styrer forløbet. Lærerne, værktøjet og materialerne er bare i top,” siger Bjørn.

Besøg hos Ruko's finske søster
Med titlen følger også en rejse til Finland til næste år, hvor Bjørn blandt andet får lejlighed til at komme på studiebesøg hos Ruko’s finske søsterselskab, Abloy. Både Ruko og Abloy er en del af ASSA ABLOY koncernen, som er verdens største sikringsvirksomhed.

Bjørn har ikke været i Finland før og glæder sig til hele programmet, men ikke mindst til at prøve en tur på snescooter.

Yderligere information:
Marketingchef Dorthe Møllegaard, telefon 44 54 44 54.