Har din lås det godt i kulden

En låsespray giver din lås nyt liv og holder frosten fra døren.

Vinteren 2009-2010 har været usædvanlig kold, og siden midten af december har Danmark ikke været helt fri for sne. Det betyder, at også låsen har været udsat for en lang periode med frost, sne og fugt, som kan give problemer med frosne låse og knækkede nøgler. En lås er nemlig ikke upåvirket af vejret og har brug for pleje og vedligeholdelse året rundt for at kunne modstå vinterens strabadser. Derfor har Ruko A/S udviklet Ruko Låsespray til Ruko cylindre, som forlænger låsens levetid og funktion.

Vælg det rette middel
Original Ruko Låsespray er miljøgodkendt og udviklet specielt til smøring og rensning af cylindre og finmekanik. Låsesprayen fedter ikke, men giver en beskyttende hinde, der nedsætter slitagen på alle bevægelige dele.

”Ruko Låsespray er udviklet specielt til Ruko cylindre for at sikre den bedste pleje og vedligeholdelse. Et forkert produkt som grafitpulver, olie eller andet fedtstof kan med tiden forringe cylinderens funktion og dermed levetiden,” siger salgsdirektør Tommy Hjulmand fra Ruko og fortsætter:

”Samtidig er den originale Ruko Låsespray hurtigtørrende og binder derfor ikke støv og snavs. Den er desuden frostsikker og fugtdrivende og beskytter dermed låsen mod rust og korrosion i det våde og kølige danske klima.”

Lang levetid
En låsecylinder, der bruges dagligt, bør smøres ca. hvert halve år. Hængelåse og låsekasser har også godt af låsespray indvendig, mens låsefaller, som er den skrå spærredel i låsen, skal have låsefedt.

Sidst men ikke mindst er det vigtigt for låsens smækfunktion, at både låsefallen og beslaget i dørkarmen holdes rene og fri for maling. Hvis låsefallerne samtidig smøres let på for- og bagside hvert halve år, er det med til at sikre, at hele låsen fungerer let og problemfrit året rundt.

Yderligere information:
Salgsdirektør Tommy Hjulmand, Ruko A/S, telefon 44 54 44 54.