Låsesmedelærling fra Ballerup indstillet til Ruko Prisen 2011

Jesper Mørk fra Sikker Danmark - Tidens Låse i Ballerup er udnævnt som Holdets Lærling på TEC i Ballerup. Han er dermed den tredje af i alt tre lærlinge, der i år indstilles til Ruko Prisen 2011.

Nu er også en låsesmedelærling fra Ballerup med i opløbet om at modtage Ruko Prisen, der tildeles en lærling på låsesmedeuddannelsen i 2011. Prisen går til den lærling, der har udmærket sig mest i forhold til faglige og personlige kompetencer.

I fredags blev Jesper Mørk fra Sikker Danmark - Tidens låse ApS valgt som Holdets Lærling på Hold 3, og dermed kan det blive ham, der løber med Ruko Prisen 2011. Senere på året bliver det afgjort, hvem af de tre nominerede lærlinge, det vinder.

Fordybelse og godt engagement
Det er TEC i Ballerup, der har indstillet Jesper Mørk til Holdets Lærling på Hold 3. Peter Henriksen fra TEC i Ballerup forklarer hvorfor:

”Jesper Mørk fra Sikker Danmark - Tidens låse har fortjent denne hæder, fordi han har arbejdet med at udvikle forskellige låsekomponenter og låsesmedeværktøjer, så længe han har gået her på skolen. Fordybelse og et godt engagement kendetegner hans måde at gå til faget på, og det er også det, han har demonstreret i forbindelse med den opgave, han har fået stillet her. Hos Jesper er der ikke langt fra ide til handling, og han stiller høje krav til sig selv. Vi ønsker Jesper alt godt fremover som udlært låsesmed.”

Mens låsesmedejobbet ligger i Ballerup, bor Jesper med sin familie i Rønnede, mellem Fakse og Fensmark. Her bruger han meget tid sammen med sine naboer, og der er ikke langt mellem festerne og sjov og spas med vejens børn.

Tre nominerede til Ruko Prisen
Ud over Jesper Mørk er to andre låsesmede i år blevet kåret som ’Holdets lærling’ på henholdsvis Hold 1 og Hold 2. Det er Bo Winter Christiansen fra Låsesmeden Schrøder og Bo Niels Knudsen fra Bagger Låse & Alarm.

Ruko Prisen 2011 indbefatter æren, et diplom og en rejse til Finland med et studiebesøg hos Ruko’s søsterselskab Abloy OY.