Mød Allan Christensen — Ruko's nye afdelingschef i produktafdelingen

Allan Christensen tiltrådte i juni 2012 som ny afdelingschef i produktafdelingen hos Ruko. Allan kommer fra en stilling som afdelingschef i brand og sikringsafdelingen hos Bravida Danmark.

Allan har en diplomlederuddannelse fra CBS, med speciale i kvalitets- og effektivitetsledelse. Allan startede sin karriere i sikkerhedsbranchen hos G4S i 1988, og har således opbygget stor viden og erfaring inden for bl.a. adgangskontrol, overvågning, indbrudsalarmer og brandalarmer.

Derudover har Allan siden 1994 været medlem af ASIS international danske afdeling. ASIS står for American Society for Industrial Security, og har bl.a. til formål at bidrage til et øget kendskab til sikkerhed på tværs af forskellige brancher blandt medlemmerne. Allan fortæller; at "Medlemskabet hos ASIS international Danmark har ført spændende faglige oplevelser med sig, og givet en enestående mulighed for netværk."

Som nævnt har Allans karriere givet ham stor viden inden for sikkerhedsbranchen, hvor Allan har fulgt og været en aktiv del af de sidste årtiers udvikling inden for bl.a. elektronisk adgangskontrol. Dette gør at Allan har et bud på hvordan fremtiden kan komme til at se ud inden for elektronisk adgangskontrol. Allan forklarer at "I Danmark (til forskel fra f.eks. Sverige) har den almene villighed til investering i sikkerhed i rigtig mange år taget sit udgangspunkt i tyverisikring. I de senere år har man dog også i Danmark oplevet en øget fokus på elektronisk adgangskontrol. Vores opgave er at fastholde og øge denne fokus, hvilket kan gøres ved opmærksomhed i produktudviklingen, og på den oplevede merværdi for brugeren. Hånd i hånd med ønsket om sikkerhed og tryghed, vil vi opleve et marked, der efterspørger og stiller større krav til bekvemmelighed i løsningerne, ligesom integration til andre systemer og installationer vil være afgørende succeskriterier i de systemer der tilbydes på markedet."

Ruko er glade for at byde Allan Christensen velkommen - og ser frem til at drage nytte af Allans store viden og brancheerfaring.

Yderligere information:

Marketingchef Dorthe Møllegaard, tlf. 44544454