Mød Erik Nygaard — Ruko's nye Key Account Manager

I september 2012 startede Erik Nygaard som Key Account Manager på adgangskontrol hos Ruko. Erik kommer fra en stilling som Chefkonsulent hos G4S, med speciale inden for højsikkerhed.

Erik er uddannet elektriker hos Ole Zeuner i 1985. I 1987 blev Erik ansat hos G4S, og begyndte sin karriere i sikringsbranchen her. Erik har bl.a. arbejdet som montør af sikringsprodukter, og i 1997 startede Erik som Chefkonsulent hos G4S, hvor Erik bl.a. har arbejdet med sikkerhedsrådgivning og projekter med sikringsopgaver til forskellige kunder. Disse kunder har bl.a. været forsvaret, banker og virksomheder med specielle sikringskrav.

I løbet af den tid Erik har været i branchen, er der sket en stor udvikling. "Da jeg startede i branchen var kortlæsere på størrelse med skotøjsæsker, og adgangskort var hulkort og magnet kort. Det var dos-baserede programmer, som styrede læserne og adgangsrettighederne. De er nu blevet afløst af nye kortlæsere som fx berøringsfrie læsere af forskellige typer, som iCLASS og DESfire. Systemerne er også blevet mere IT baserede, og har det gjort installationen lettere. I dag har vi også mange forskellige muligheder for at styre adgangsveje på både døre hvor der er en kabelført installation, samt trådløse døre, og dørene i et system kan både være online eller offline i et og samme system, som fx ARX fra Ruko." fortæller Erik.

Tendenser på markedet

I og med man med adgangskontrolsystemer kan integrere både online og offline døre i et og samme system, er Eriks bud at markedet for læsere på interne døre i fremtiden vil vokse. "Mange virksomheder har i dag et traditionelt ADK system på udvendige døre, og fravælger interne døre pga. økonomien. Det kan vi i fremtiden løse til en meget mere rentabel installationspris, netop grundet trådløse langskilte og læsere" forklarer Erik.

Ruko er glad for at kunne byde Erik Nygaard velkommen — og glæder sig over at kunne drage nytte af Eriks viden og brancheerfaring.

Yderligere information:

Marketingchef Dorthe Møllegaard. Tlf. 4454 4454