Odenseaner kan blive Årets Lærling

Hvert år uddeles Ruko Prisen til årets bedste låsesmedelæring. Nu har Steen Nielsen fra Odense Låseservice mulighed for at tage prisen hjem, for han er blevet valgt som Holdets Lærling, Hold 2, og dermed en ud af tre nominerede til prisen og æren.

På Steen Nielsens hold har der været 14 lærlinge, hvilket er langt flere end ellers. Det har givet lidt pladsproblemer på TEC Ballerup, hvor undervisningen foregår, og krævet nogle omrokeringer, men Peter Henriksen, der underviser låsesmedelærlingene, glæder sig over den store interesse for faget.

Det skal være i orden - basta
Underviser Peter Henriksen ønsker Steen Nielsen tillykke med kåringen som Holdets Lærling og siger:

”Det er meget velfortjent, at Steen Nielsen har fået titlen. Han sætter kvalitet frem for alt og er meget velfunderet. I hans verden er der ikke noget der hedder ’det er godt nok’ - det skal være i orden hver gang. Det synes jeg er en fremragende egenskab,” siger han og fortsætter:

”Det skal også med, at Steen i løbet af uddannelsen har vist stor ydmyghed overfor faget. Han ved godt selv, at der ikke kan sættes en finger på det, han laver, men han er en stille fyr med meget fynsk lune, som ikke råber op om det.”

Glad for sin læreplads
Valget af Steen Nielsen begrundes også med, at han er omgængelig, kollegial og en god kammerat. Han har selv indstillet sin læreplads, Odense Låseservice, som Årets Læreplads, fordi han har så meget positivt at sige om det miljø, han er blevet udlært i, og om de sunde værdier, som virksomheden er præget af.

Privat har han tre børn sammen med sin hustru, og familien bor i udkanten af Odense i et hus, som Steen Nielsen selv har bygget. Herfra skal han givetvis se EM fodbold de kommende uger, for som tidligere fodboldtræner for et par drengehold banker hans hjerte for denne sport.

Fra Holdets Lærling til Årets Lærling?
I løbet af et kalenderår tager 25 lærlinge uddannelsen som låsemed på Teknisk Erhvervsskole Center i Ballerup fordelt over tre hold. Og fra hvert hold udpeger TEC Ballerup Holdets Lærling for sidst på året at afgøre, hvem der skal have Ruko Prisen.

Steen Nielsen modtager et diplom og en gave fra Ruko i anledning af kåringen som Holdets Lærling Hold 2. Hvis han går videre og vinder Ruko Prisen 2012, kan han se frem til en studierejse til Abloy i Finland, der ligesom Ruko er en del af verdens største sikringskoncern ASSA ABLOY.

Den første nominerede til årets Ruko Pris blev Thomas Lynge fra Haslev, og til efteråret udpeges den sidste af de tre dygtige kandidater, der skal dyste om den eftertragtede pris.

Yderligere information:
Marketingchef Dorthe Møllegaard, telefon 44544454