Læs mere om problemstillinger i låsesystemer | Ruko A/S

Hvem og hvordan?

Herunder er beskrevet forklaring eller fremgangsmåde til en række problemstillinger, som kan opstå i forbindelse med administration af låsesystemer.

Problem

Hvordan bestiller jeg nøgler?

Kontakt din Ruko forhandler eller bestil online her. Husk at oplyse systemnr. og den valgte sikkerhedsprocedure.

Hvordan bestiller jeg cylindre?

Kontakt din Ruko forhandler eller bestil online her. Husk at oplyse systemnr. og den valgte sikkerhedsprocedure.

Hvad er en sikkerhedsprocedure?

En sikkerhedsprocedure er den kontrol der foretages hos Ruko ved bestilling af ekstra nøgler, cylindre eller ændringer i systemet.

Sikkerhedsproceduren vælges når låsesystemet tages i brug. Der er følgende muligheder:

  • Stregkode
  • Pinkode
  • Systemnummer

Se sikkerhedsprocedurerne her

Hvordan ændrer jeg sikkerhedsprocedure fra underskrift til pinkode?

En sikkerhedsprocedure kan kun ændres ved at udfylde denne formular.

Hvis jeg har spørgsmål om mit låsesystem?

Skriv til  os ved at udfylde feltet til højre og vi vil kontakte dig.

Hvad gør jeg, når sikkerhedsproceduren ikke kan opretholdes?

Når sikkerhedsproceduren ikke kan opretholdes, skal der vælges en ny sikkerhedsprocedure før der kan leveres ekstra nøgler, cylindre eller foretages andre ændringer i systemet.

Det er kun systemindehaveren som kan anmode om ny sikkerhedsprocedure.

Det gøres enten pr. brev, hvor firmalogo er påtrykt eller pr. mail fra en mailadresse, som tydeligt tilhører firmaet. Brev eller mail skal indeholde navne og stillingsbetegnelser på to tegningsberettigede personer i virksomheden og indeholde navn på den att. person, som skal modtage nye stregkodelabels eller ny pinkode.

En ny sikkerhedsprocedure koster ikke noget

Hvad gør jeg, når pinkode eller stregkodelabels er bortkommet?

Ruko kan gensende pinkoden eller stregkodelabels magen til dem der er bortkommet, såfremt at hverken adresse eller attentionperson (systemansvarlig)  ændres i forhold til registrerede oplysninger.

Gensendelse af pinkode eller nye stregkodelabels koster ikke noget.

Hvad gør jeg når underskriftberettigede ikke findes?

Hvis underskriftberettigede ikke længere findes, skal systemindehaver anmode om opdatering af sikkerhedsproceduren. Ruko anbefaler, at der skiftes sikkerhedsprocedure fra underskrift til pinkode.

Anmodningen fremsendes enten pr. brev, hvor firmalogo er påtrykt eller pr. mail fra en mailadresse, som tydeligt tilhører firmaet. Brev eller mail skal indeholde navne og stillingsbetegnelser på to tegningsberettigede personer i virksomheden og indeholde navn på den person, som fremover skal være systemansvarlig.

Hvordan får jeg overdraget et låsesystem?

Den nuværende systemindehaver skal sende mail til Ruko om at låsesystemet skal overdrages til en ny ejer. Ved henvendelse skal systemnr. og den valgte sikkerhedsprocedure oplyses.

Hvordan overdrager jeg et låsesystem til en ny ejer?

Send en mail til Ruko med information om, hvem vi skal overdrage systemet til. Husk at oplyse systemnr. og den valgte sikkerhedsprocedure.

Hvem er systemindehaver og systemansvarlig?

Systemindehaver og systemansvarlig har forskellige rettigheder i låsesystemet.

Se mere her

Hvad gør jeg, når systemindehaver ikke findes?

Hvis systemindehaver ikke længere findes og låsesystemets sikkerhedsprocedure ikke kan opretholdes, er systemet låst.

Dette tiltag er en nødvendig handling for at opretholde sikkerheden i låsesystemet.

For nærmere rådgivning kan du kontakte kundeservicechef eller teamleder for systemafdeling hos Ruko på telefon 4454 4454.